Сърцето си има своя логика, а природата не бива да се опитваме да я „поправяме“

По публикацията Среднощна обмяна на мисли по една изцяло и буквално сърдечна тема получих следния отговор, на който отговорих ето как:

Г-н Грънчаров, толкова съм Ви благодарна за бързия отговор!!! Вие ми дадохте точния съвет – това е моментът, в който трябва да се допитаме именно до сърцето си, а не до разума. Все си мисля, че сърцето е по-мъдро от двете. И аз тая нощ стигнах до същия извод. Никак не ми се стори коректно да ме притискат да взема решение от днес за утре, още повече в състояние на стрес, плашиха ме, агитираха ме целия екип, сякаш е много важно за мен или за тях, може би…

Ще се обърна към народната медицина и до по-щадящи методи за лечение, хомеопатия може… има доста алтернативи – и медитация, и дихателни техники, и аромотерапия и какво ли не. Официалната медицина не е единствената възможност все пак, както ни се внушава. За мен е много интересно това, което споделихте, че сърцето Ви спонтанно влиза в ритъм, тука ми казаха, че щом веднъж е излязло за дълъг период като при мене от години, няма шанс да влезе отново в ритъм…

Но ето, сърцата имат своя логика🙂 – и не се съобразяват с лекарите, което е обнадеждаващо.

Поздрави от сърце!🙂 Н.

Здравейте, г-жо Р.,

Много се радвам, че моето доста объркващо писмо Ви е повлияло в положителна посока, дано наистина да е така – и дано решението, което вземате, да е правилното! И аз съм съгласен с това, че официалната (конвенционалната) медицина в някакъв смисъл е доста едностранчива, а и се държи диктаторски, което на мен като свободолюбив човек изобщо не ми харесва; е, консултирам се с кардиолози често, те не бива да бъдат пренебрегвани, щото в миналото доста пъти са ми помагали. Но решаващото за живота ни е нещо съвършено друго, именно примерно, да го наречем така, „природата на нещата“, просто „природата“, а също и най-вече Божията воля, този фактор изобщо не бива да се пренебрегва, нещо повече, забелязал съм, че истински добрите лекари (на каквито съм имал шанс да попадна) са стигнали до ниво, характерно за мъдрите хора, съвсем да не пренебрегват този фактор, а да се опират на него. Всъщност медицината може само да подпомага в някакъв смисъл ония естествени процеси, които са свързани с поддържането на живота и на здравето ни, а не бива да си мисли, че може всичко, игнорирайки природния или Божия закон. Но да не философствам повече на тази тема, желая Ви да сте взели вярното решение, а пък за „логиката на сърцето“ сте напълно права, точно така е, това е самата истина. Сърцето си има своя логика и свой разум – и непременно трябва да бъде слушано; ето в тази връзка една мисъл на Далай Лама, на която попаднах, кой знае защо, току-що: „Жизнено важно е когато образоваме мозъка на детето да не забравяме да образоваме и сърцето му“.

Един човек пък по нашия случай ми е писал ето какво: „Тук трябва консултация със специалист-кардиолог, но за илюстрация ще приведа примера на бившия германски федерален канцлер Хелмут Шмид, който е на 95 години и има пейсмейкър (защо няма адекватна българска дума?) от около 40 години, пуши по няколко кутии цигари на ден и си е жив и здрав.“ Нека да Ви кажа, че има и такъв случай, макар че това, което при едни хора може, при други не може, тук всичко е съвсем индивидуално. Може Бог просто да е забравил да прибере канцлера-социалист, а може вече и изобщо да не го иска, щото такива хора са крайно арогантни, те са направо нетърпими, ето, никой не ги иска вече.🙂

Всичко добро Ви желая! Сърдечни поздрави и от мен!

С уважение: Ангел Грънчаров

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

Вашият коментар

